Aplikacja zniknęła z iPhone'a? Jak naprawić

STRONA GŁÓWNA > Problemy z iPhone'em > Aplikacja zniknęła z iPhone'a? Jak naprawić

Teresa Thomas, Ostatnia aktualizacja: 21 czerwca 2021 r.

Obudzisz się pewnego ranka i odkryjesz, że niektóre aplikacje na Twoim iPhonie po prostu zniknęły. Pierwszą myślą jest panika, że ​​jakieś niewypowiedziane zło spotkało twoje urządzenie. Ale w większości przypadków, chociaż zniknięcie aplikacji mogło być spowodowane błędem, wiele razy jest to po prostu błąd, który można łatwo naprawić.

W tym artykule przyjrzymy się problemowi znikających aplikacji i sposobom jego naprawy.

1. Upewnij się, że nie zostały przeniesione

Przed wypróbowaniem jakiegokolwiek zaawansowanego rozwiązania ważne jest, aby upewnić się, że aplikacje nie zostały po prostu przeniesione. Jeśli więcej niż jedna osoba ma dostęp do iPhone'a, na przykład, jeśli pozwolisz swoim dzieciom grać w gry na urządzeniu, jest bardzo prawdopodobne, że aplikacje mogły zostać po prostu przeniesione na wiele ekranów głównych. To bardzo proste. Wszystko, co Ty lub Twoje dziecko musicie zrobić, to po prostu przeciągnąć i upuścić ikonę, aby aplikacja mogła się poruszać.

W takim przypadku dość łatwo założyć, że brakuje aplikacji. Najprostszym sposobem na znalezienie brakujących aplikacji, zwłaszcza jeśli na urządzeniu jest zainstalowanych wiele aplikacji, jest użycie wyszukiwania Spotlight. Po prostu przeciągnij palcem w dół na ekranie głównym i zacznij pisać. Aplikacja powinna pojawić się w wynikach wyszukiwania, jeśli nadal jest na Twoim urządzeniu.

Wyszukiwanie Spotlight

2. Sprawdź, czy przypadkowo usunąłeś aplikacje

Jest również prawdopodobne, że aplikacje mogły zostać usunięte. Jeśli nie pojawiają się w Spotlight, może to oznaczać, że ktoś przypadkowo lub celowo usunął aplikacje. Znowu może się to zdarzyć bardzo łatwo, zwłaszcza jeśli więcej niż jedna osoba ma dostęp do iPhone'a.

Należy również zauważyć, że Apple pozwala teraz użytkownikom na usuwanie wbudowanych aplikacji. Jeśli więc co najmniej jedna aplikacja jest aplikacją wbudowaną, prawdopodobnie została ona usunięta z urządzenia.

Dobrą wiadomością jest to, że możesz po prostu ponownie pobrać aplikacje ze sklepu App Store. Po prostu poszukaj ich w sklepie z aplikacjami, a następnie pobierz je ponownie, tak jak każdą aplikację.

Sprawdź, czy przypadkowo usunąłeś aplikacje

3. Uruchom ponownie lub wymuś ponowne uruchomienie iPhone'a

Jeśli masz pewność, że aplikacje nie zostały usunięte, ale nadal ich nie widzisz, może być konieczne ponowne uruchomienie iPhone'a, aby ponownie działał. Ponowne uruchomienie często rozwiązuje wiele problemów z urządzeniem, a to tylko jeden z nich. Aby wykonać ponowne uruchomienie, wykonaj te proste czynności.

Krok 1: Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania (górny lub boczny dla iPhone'a 8) oraz (boczny i przycisk głośności dla iPhone'a X), aż pojawi się suwak.

Krok 2: Przeciągnij suwak, aby wyłączyć urządzenie, a następnie naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania, aby ponownie uruchomić urządzenie.

Uruchom ponownie lub wymuś ponowne uruchomienie iPhone'a

4. Sprawdź, czy Twój dostęp do niektórych aplikacji jest ograniczony

Jest również całkiem prawdopodobne, że na urządzeniu włączono pewne ograniczenia, które uniemożliwiają dostęp do aplikacji. Chociaż te ograniczenia przydają się do kontroli rodzicielskiej, gdy rodzice nie chcą, aby ich dzieci korzystały z niektórych aplikacji, mogą również powodować znikanie aplikacji po włączeniu. Mogą również uniemożliwić instalowanie lub usuwanie aplikacji na urządzeniu.

Jeśli uważasz, że ustawienie ograniczeń uniemożliwia Ci dostęp do niektórych aplikacji na urządzeniu, możesz to sprawdzić, przechodząc do Ustawienia > Ogólne > Ograniczenia. Jeśli istnieją jakiekolwiek ograniczenia na urządzeniu, może być konieczne wprowadzenie hasła. Po wprowadzeniu hasła włącz przełącznik obok aplikacji, która mogła być ograniczona. Spowoduje to ponowne pojawienie się aplikacji na Twoim urządzeniu.

Sprawdź, czy Twój dostęp do niektórych aplikacji jest ograniczony

Jeśli żadne z powyższych rozwiązań nie zrobi nic, aby odzyskać Twoje aplikacje, jest bardzo prawdopodobne, że problem jest spowodowany błędem w Ios. Może się to zdarzyć, jeśli niedawno zaktualizowałeś swoje urządzenie. W takim przypadku niewiele możesz zrobić poza czekaniem na aktualizację iOS, która może naprawić błąd. Apple często wydaje te aktualizacje i działają bardzo dobrze. Po prostu zaktualizuj urządzenie do nowej wersji iOS, a problem powinien zniknąć.

Gorące artykuły