Teresa Thomas, Ostatnia aktualizacja: 21 czerwca 2021 r.
Jest bardzo prawdopodobne, że na iPhonie pojawił się komunikat o błędzie informujący, że „To akcesorium może nie być obsługiwane”. Jest to często powszechny problem wśród użytkowników iPhone'a, iPada i iPoda i nie ogranicza się do konkretnego urządzenia. Często zdarza się to użytkownikom iPhone'a 5/5s/6/6s/7/8 i iPhone'a X.
Może to być odrzucenie ładowarki lub niezgodność słuchawek z urządzeniem Apple. Komunikat będzie zawsze pojawiał się na wyświetlaczu po każdym włożeniu akcesorium. Może to być spowodowane używaniem niewłaściwych kabli lub problemem z aktualizacją oprogramowania.
Niektórzy użytkownicy iPhone'a/iPada mogą napotkać komunikat o błędzie „to akcesorium może nie być obsługiwane” podczas próby ładowania telefonów lub używania na nich słuchawek. Przyczyny komunikatu o błędzie mogą obejmować dowolne z poniższych:
a. Uszkodzony port ładowania lub port ładowania jest zablokowany przez brud.
b. Akcesorium do ładowania może być uszkodzone, wadliwe lub niecertyfikowane.
C. Kabel odgromowy ma ślad korozji.
Innym ważnym powodem komunikatu o błędzie może być użycie akcesoriów innych niż MFI (Made For iPhone) na urządzeniach iPhone. Dzięki niedawnej aktualizacji iOS wielu użytkowników iPhone'a, którzy nadal używają ładowarek innych niż MFI, jest teraz zaczepionych o komunikat o błędzie „to akcesorium może nie być obsługiwane” i tych, którzy używają słuchawek Lightning na iPhonie 7 lub nowszym. Pojawiło się to wraz z wydaniem aktualizacji iOS 10.3.1, która sprawdza wszystkie akcesoria podłączone do iPhone'a z listą bazy danych certyfikowanych akcesoriów, ale warto zauważyć, że problem znika po przełączeniu iPhone'a w tryb samolotowy i ponownym uruchomieniu.
Wszystkie tego typu problemy mają swoje rozwiązania i właśnie tego nauczysz się w tym artykule.
Nie sposób przecenić roli błyskawicy w procesie ładowania iPhone’ów. Niewielki ślad rozdarcia lub zużycia może zakłócić proces ładowania, a gdy kabel był używany przez dłuższy czas, należy go wymienić. W tym celu zdecydowanie zaleca się używanie tylko uwierzytelnionego kabla Apple Lightning.
Następna na liście jest sprawdzenie źródła zasilania. Zacznij od sprawdzenia zasilacza pod kątem uszkodzeń fizycznych lub problemów, które mogą zakłócać jego zasilanie urządzenia. Zdobądź inny zasilacz i spróbuj użyć go do naładowania telefonu. Jeśli odkryjesz, że problem pochodzi z własnego zasilacza, zaleca się zakup nowego zasilacza lub próbę ładowania z innego źródła zasilania, takiego jak laptop lub power bank.
Następnym krokiem jest sprawdzenie portu ładowania pod kątem ciał obcych i wyczyszczenie ich. Z biegiem czasu otwarte przestrzenie w telefonach zapełniają się kurzem i brudem, które w wielu przypadkach będą przeszkadzać w wykonywaniu czynności. Jak wyczyścić port ładowania?
Każdy z tych klipsów może być użyty do usunięcia z portu ładowania cząsteczek kurzu: spinacz do papieru, narzędzie do karty SIM, szpilka lub mała igła. Najpierw wyłącz telefon, aby uniknąć ryzyka uszkodzenia. Teraz weź spinacz do papieru i delikatnie włóż go do portu danych. Zeskrob boki i spód, a następnie przedmuchaj port, aby pozbyć się nagromadzonego tam dodatkowego kurzu.
Ilekroć złota szpilka ładowarki styka się z wilgocią, koroduje. Aby pozbyć się korozji, wykonaj poniższe czynności. Weź szczoteczkę do zębów i zeskrob zielonkawą korozję portu. Następnie wyczyść i wytrzyj niewielką ilością benzyny lub alkoholu. Następnie wytrzyj czystą, suchą szmatką.
Gdy problem będzie się powtarzał, włącz tryb samolotowy na swoim urządzeniu i wyłącz go. Następnie uruchom ponownie po około dwóch minutach. Spowoduje to pominięcie sprawdzania akcesoriów na iPhonie 7 i nowszych, a także iOS 10.3.1 lub nowszym.
Jeśli po wypróbowaniu powyższej metody problem będzie się powtarzał, nadszedł czas, aby sprawdzić oprogramowanie pod kątem oczekujących aktualizacji. Jeśli tak, natychmiast zdecyduj się na aktualizację. Jeśli wystąpi jakiś błąd, aktualizacja go naprawi, a także doda dodatkowe funkcje do telefonu. Oto jak zaktualizować system iOS:
Krok 1. Aby zaktualizować urządzenie bezprzewodowo, najpierw połącz je z siecią WI-FI.
Krok 2. Przejdź do ustawień i kliknij opcje ogólne. Następnie kliknij Aktualizacja oprogramowania i kliknij Pobierz i zainstaluj.
Krok 3. Wybierz zainstaluj. Po zakończeniu procesu urządzenie poprosi o hasło, jeśli takie istnieje. Wpisz go i potwierdź.
Aby Twoja naprawa była łatwiejsza i bezstresowa, zaleca się korzystanie z aFoneSoft Odzyskiwanie systemu iOS. To oprogramowanie umożliwia naprawienie iPhone'a, iPada i iPoda bez wymazywania danych za pomocą trzech różnych trybów naprawy, które odpowiadają Twoim różnym potrzebom.
Podsumowując, nie jest to problem, o który można się martwić. Postępuj zgodnie z powyższymi instrukcjami i na pewno Twoje urządzenie będzie działać ze wszystkimi tymi akcesoriami w mgnieniu oka. Za każdym razem, gdy jesteś w drodze do zakupu nowej ładowarki lub dowolnego innego akcesorium do urządzenia iPhone, zdecydowanie zaleca się wybranie tych zalecanych przez Apple jako idealnych dla Twojego urządzenia, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia takich problemów.
Gorące artykuły